Sunday, August 12, 2012

Saya sebagai penguna bengkung dan korset


First time aku guna korset (bukan brand Premium Beautiful lah) ialah lepas aku melahirkan anak pertama, Qaireen Shafiyyah pada Januari 2009. Sebulan lebih selepas post natal, aku pergi berurut di sebuah pusat rawatan tradisional. Tukang urut saya adalah seorang wanita indonesia (dia suruh saya panggil namanya Bibik sahaja)

Tengah sesi mengurut, borak2 pastu dia tanya sama ada aku pakai bengkung atau tidak. Aku jarang memakai bengkung. Sebabnya malas nak belit2. Pastu tidak mempunyai masa (anak sulung aku kena tahan wad hampir 3 minggu selepas lahir) jadi aku pun tak pikir sangat penjagaan diri sendiri.

Dan bidan itu confirm ler dia tahu yang aku bukannya rajin memakai bengkung masa dia mengurut. 

"Anak kena rajin pakai bengkung, lagilah lepas bersalin mesti pakai bengkung nak dapatkan bentuk badan balik.."

"bukan tak nak pakai bibik, tak sempat ler..."

"Ish mana boleh. Kami di Jawa sana sentiasa pakai bengkung. Duduk buat kerja di rumah, pergi sawah ke, pergi hutan ker, atau ke mana-mana sentiasa memakai bengkung (kain batik dililitkan kemas di bahagian pinggang dan perut). Sebab tu badan kami masih cantik walaupun dah anak tujuh!"


Hmmmm... balik je rumah saya terus disiplin pakai bengkung hehehe. Bengkung pertama aku adalah jenis kain belacu dari Sendayu Tinggi. tak susah mana pun nak pakai tapi payah untuk berjalan kerana diikat dari perut hingga ke punggung.

Ammy corset Sendayu Tinggi

Bila anak kedua aku lahir pada Jun 2010 (wah rapat juga, tak sempat nk slim sepenuhnya hehehe) aku tambah lagi satu bengkung- kain belacu juga beli dalam online. Boleh bergilir pakai kalau satu bengkung dibasuh.

Seminggu sebelum aku mula kerja selepas cuti bersalin aku pikir macam mana nak pakai bengkung ketika bekerja? Tak kan nak belit-belit, kat rumah memang senang sebab pakai kain batik je...

Jadi aku pun beli dua set korset jenama Triumph. Habis hampir RM500. Dah lah tak bagi cuba pakai, promoter dia pun tak pandai nak ukur saiz dengan betul. Terpaksa pejam mata je beli harap-harap muat.



Dua kali aku bercuti salin. Dan apabila masuk kerja semua staf akan terkejut melihat aku. Sebab slim wooo kalah orang tak beranak lagi tau. Dah tu berat aku lebih rendah sebelum aku mengandung. Bahagianya hehe. Bila ramai yang bertanya, cuma cakap "pakai bengkung jek...." Ceh, poyo mak..

KORSET TRIUMPH

Pakai korset memang bagus, badan jadi kemas dan selesa. Jalan dan duduk pun tegak. Tapi ada kelemahan Triumph ialah besi dia agak keras dan kadangkala mencucuk bahagian paha dan perut saya. Aku rasa kurang selesa sebab menyucuk2 pulak kat perut, peha menganggu betul kalau dalam posisi duduk.Tapi dah beli, tahan jelah.

Pakai korset Triumph dari 2009 hingga 2012, anak pertama terus ke anak kedua menyebabkan korset ini menjadi lusuh dan mula koyak. Sayang beli mahal2, aku lenjan terus pakai jek.

ONE DAY, rakan sekelas sekolah mempromosi Premium Beautiful di dalam Facebook. Aku tertarik macam best jek, sebab jaminan seumur hidup beb! Apalagi terus saya contact dan set temujanji dengan member.


PREMIUM BEAUTIFUL ELEGANCE

 PREMIUM BEAUTIFUL CLASSIC

Jaminan seumur hidup maksud dia- jika ada koyak, akan ditampal semula. Jika ada cangkuk patah atau tercabut akan diganti yang baru.Best kan!! Tu yang aku nak :)

Badan diukur supaya mendapat saiz yang tepat dan selesa untuk dipakai. Kemudian aku dibagi 1 set PB dan diberikan percubaan 1 hari sama ada sesuai atau tidak.

Wow, betul2 kagum dengan PB, best bila pakai. Dealer pun komited sungguh bisnes dengan klien mereka.  

Pemakaian korset ini adalah SUPERB!! Ianya adalah jenama SUPERBRANDS empat tahun berturut-turut menunjukkan produk ini berkualiti dan ramai pengunanya.

Dan ini menyebabkan aku daripada penguna bertukar menjadi pengedar PB.

Ini salah satu testimoni daripada pelanggan saya.

Berminat dengan korset premium beautiful??
Nak nak tau harha dia berapa??
Cara pembayaran??

hah...

Calling2 atau mesej ker whatassap aku.


012-7597929

HASNY 
(dealer PB area Seremban, PD dan Johor)

InshaAllah aku akan layan customer sehabis baik.:)

1 comment:

Ramadhan 1445 Tahun 2024