Wednesday, December 20, 2017

Good Bye my Tab


Tab ni selalunya aku bukak banyak youtube untuk buat exercise dan work out. Petang semalam, tengah2 buat senaman bicycle crunches, tetiba Umar datang dan tengok aku exercise.

Apa kejadah bicycle crunches ni? dia macam gambar kat atas tu hah!

Pastu dia tengok kat tab. Sibuk dia bagitau, "Ibu buat salah lah, dalam tab ni tunjuk lain"... Takpe biar jelah, aku tak nampak pun. Tapi Umar sibuk nak angkat tab tu dan tunjuk kat aku yang sedang buzy ber'cycle' tu. Sekali dia angkat terus terlepas, PAP!! Tab terhempas atas lantai... Terus aku berhenti, aduiiiii.

Cepat-cepat dia angkat dan tengok tab tu balik. "Bak sini' aku mintak kat Umar. "Eh, kejap2!" Umar kalut tak nak bagi. Bila dia cakap macam tu, aku dah agak dah. Tab aku confirm dah jahanam dah T_T.

Aku halau dia suruh pergi mandi sebab nak masuk waktu maghrib. Aku check balik tab, betullah rosak. Dan tak boleh nak kata apa. Rasa ada air menitik2 kat muka aku. Aku ingat peluh menitik, rupa2nya air mata aku sob sob sob. Sedih woooo aku sayang barang2 aku, aku jaga elok. Beli tab ni hujung tahun 2012, harga pun boleh tahan RM1500.

Akhirnya dah rosak dah. Banyak jasa tab ni, tolong aku close deal masa buat business part time dengan customer tupperware dan Hai O. Dan hampir 30 peratus blog ni aku update guna pakai tab ni.


Throw back. Budak2 kalau boring nak menunggu lama, aku bagi kelonggaran diorang main tab. 


Nak hantar repair tak tau lah berapa agaknya diorang akan charge. Lagipun usia tab ni dah lima tahun, tak tau ler diorang nak repair ke tak hehehe. Barang lama kan. Nak beli baru tak akan punya, baik aku ganti smartphone aku yang lama tu kui kui kui. 

Gambar dah tak keluar apa dah, jadi macam bengong tab ni.

So good bye my tab, terima kasih atas segala jasa2 mu. Tinggal kenangan dah..




No comments:

Post a Comment

Ramadhan 1445 Tahun 2024