Saturday, January 5, 2013

mY LiFe jOUrnEY IN 2012



Alhamdulilah kita telah berangkat ke tahun baru, tahun 2013. Selamat tinggal kepada tahun 2012. Tahun yang banyak memberi pengajaran kepada saya untuk dimengertikan.



So imbas balik apa yang dah berlaku pada tahun 2012.

Bulan januari,

saya masih berkhidmat mcm biasa di Sarawak.
Bos saya yg cool, En Abdul Rashid

Sempat berpesta durian kat belakang office! lol


 Bulan Februari, 

Saya dan suami, Mr Hamdan dapat surat mengejut!
It was totally change our life actually...


Dapat surat pindah....

Tiba masanya saya berhijrah bersama2 family ke tmpt baru utk kali yang ketiga


Bye'-bye Jab Kej Petrokimia. Tempat kerja yg tenang dan aman :)



Majlis perpisahan ku anjuran jabatan.


at Airport Kuching.  Last day di Kuching Sarawak.



Goodbye Politeknik Kuching,

And 

Welcome Politeknik Port Dickson


Bulan Mac. Bermula tugas tempat baru.
Menjalankan rutin dan tanggungjwab seperti biasa sebagai seorang pensyarah :)

Bulan Mac juga. Tiga kali berpindah rumah huhu penat sungguh, nak pindah sangat sekali berpindah2!
amik ko hahaha

sebab nk cari tempat yang terbaik untuk keselesaan dan selamat untuk anak2. Bukan keselesaan saya dan suami sahaja yg penting kan...

Melihat sepasang putera puteri membesar membahagiakan sekali





Bulan April 2012, terbang bercuti di Langkawi 4 hari 3 malam


Bulan Mei, saya diundang oleh Senior Executive Director-SED Tee Kim Choo for Recognation Director Tupperware at Sunway Convection Centre pd 27 Mei. 

Tapi saya tak pergi hehe coz tak seronok yelah all my team tiada di sini. Lagipun emak pula bercuti ke Pulau Perhentian. Kalau tak emak mesti suka nak pergi lol.



Bulan Jun,
 saya dikenalkan oleh rakan sekolah lama tentang Premium Beautiful aka PB korset. Hehe seriously saya mmg tak tau apa benda PB. Tapi bila jumpa dan tengok
lah korset ni ke sebab pernah dgr masa kerja di Sarawak lol!
 My friend terangkan tentang marketing plan. Sy beli cash 1 set dan register sbgai ahli biasa. 

P/s: Sy mmg pakai korset since anak pertama sbb nk jaga badan :)



Bulan Julai, 
saya hadiri Kursus - Developing Your Leadership Talents. 

Kursus yg ni saya tak lupa sama sekali coz saya menangis bila buat satu speech di hadapan audience huhu. (maluuuu) 
Topik saya pilih buat saya sebak sebenarnya lol.


 but that topic made me realize something about my life.......
i don't like to write here hokey! ;p


Habis dari kursus, setelah suami izinkan

saya call member, setuju join business Premium Beautiful.



Bulan Julai -ibadah puasa Ramadhan bermula. First time sambut puasa di semenanjung setelah 4 tahun sambut di Sarawak sejak 2008. 
Berkumpul adik beradik, sanak saudara iftar bersama. BAHAGIA SUNGGUH :)

Hilang berat 6kg sebab pakai PB konsisten di bulan puasa. WOW!! Hmmm satu perkembangan positif.


Dan bulan yang rahmat ini, saya start buat PREMIUM BEAUTIFUL BUSINESS. 


Baru seminggu start business, saya berjaya jual 4 set PB.



Bulan tu juga sale Tupperware team saya jadi sky rocket. Exceed RM20k! 
Leader from KL call puji dan ucap tahniah. Alhamdulilah, rezeki.


Bulan Ogos,
 bonus masuk dari Tupperware dan Premium Beautiful termasuk bonus 
gaji- semuanya empat angka. ALHAMDULILAH SYUKUR..
Paling tinggi dari PB.

Bagi duit raya RM2k pada mak ayah. 

Change my Nokia to Samsung Galaxy Note for business purpose.


Balik Perak, sambut hari raya aidilfitri di sana.

Lemang hidangan wajib di pagi raya bagi keluarga Mr Hamdan. Mujur adik beradik ramai hero lol.



Minggu kedua raya, Qaireen kena infection pada usus. Tahan masuk wad di HSAJB.

Seminggu ambil cuti, saya dan Mr Hamdan bermalam di Hotel Seri Malaysia dan hospital. Bergilir2 jaga sampai sembuh :)





Bulan September, 
Selesai urusan pembelian rumah di Bandar Seri Sendayan. Dijangka siap 2014 

Laksanakan  zakat dan register buat pemotongan zakat melalui gaji di Pejabat Zakat Port Dickson

Bulan September dan Oktober. Dah jadi rutin hadir kelas di GLAM-Green Leader Academy Group TTDI setiap Jumaat malam untuk timba ilmu keusahawanan. Kelas percuma!
Walaupun agak penat dan terkejar2 balik kerja dari Port Dickson nak ke KL, tetapi ilmu penting untuk dipelajari.

Teamwork

With Fabulos Team-our  leader is DDM Effa bernaung bawah Green Leader Group




Kelas dibimbingi mentor-mentor yang banyak memberikan tunjuk ajar 

 Bulan Oktober, all my PB set sold out! 

Tak cukup.....permintaan tinggi


Bulan November
menghadiri Seminar SM/SSM anjurann Green Leader Group pada 10/11/12




Hadir ke Majlis Ulangtahun yg ke 20 company di Stadium Malawati, Shah Alam




 Permintaan Premium Beautiful semakin meningkat




Begitu juga Tupperware




Balik kampung di Perak, 
jelajah pusing Taiping coz tak pernah sempat buat begitu kerana kekangan cuti dan jarak jauh tinggal di Borneo masa dulu.





Bulan Disember,

Terbang semula ke Kuching, Sarawak sebab mengadakan Seminar Kesihatan di Kuching.








Business sharing dgn mereka yang berminat dan ingin tahu. 
We loved to share:)




Business partner bertambah :)

Tahniah sebab ambil peluang tersebut.

Then bought galaxy note 2 for my mother, she so happy.
Kemudahan untuk dia gunakan bila tunaikan umrah bulan februari 2013 nanti,insyaallah. 






31 hb December,
 penutup tahun 2012. 
Bawa anak-anak berjalan ke Aquaria, KLCC. 



And not forget,
Bought Galaxy Note Tab 10.1 for business purpose, 
senang update blog and whatassap dgn business partner and client. 






Tahun ini saya akan menginjak ke 32 tahun. bila usia masuk three series, i was growing up. I don't realize it at that time, but at 31 years of age, I was now looking for my path in life, not my next profession.

Banyak pengalaman yang saya dapat sepanjang tahun tersebut. Especially after i attend in self developement seminar. The seminar had been gentle, loving and honest evironment.
And after the weekend seminar, saya tahu inilah masa untuk saya kena berubah.



Tahun 2012 tahun penuh warna warni bagi saya.



Semoga tahun 2013 usaha akan mendatangkan lebih kebaikan, keberkatan dan kerahmatan. AMIN.


PERCAYA apa yang kau lakukan
TABAH apa yang kau usahakan
BERFIKIR boleh melakukan

KAU BOLEH!





AGAK2 APA TOPIK YANG BUAT SAYA SEDAR DAN SEJAK DARI ITU SAYA BANGKIT  DAN  BERTINDAK?


ILMU+PRAKTIK+RUJUK

INGIN TAHU?

PM ME

HASNY
012 757929
@
013 6036630

No comments:

Post a Comment

Ramadhan 1445 Tahun 2024