Thursday, March 28, 2013

BECAUSE I HAVE POWER?!

Coach saya, Katrina ada share satu citer kepada kami,
 
It's a true story, it's happened when Donald Trump got interview in a live show in US.
 
 
 
 
Selesai sahaja interview, kemudian berlaku sesi FAQ antara Donald Trump dengan penonton. Adalah satu penonton ni tanya soalan seolah-olah macam memperlekehkan Mr Donald,
" Mr Donald, macamana awak boleh buat business, bagi coaching orang pasal business sedangkan awak sendiri tak de kelayakan apa2 pun dalam kaitan business, you takda MBA dan you pun bukan ada  PhD langsung pasal business ni".
 

 
You tau apa Donald Trum jawab, tanya Coach Katrina tanya kami. Kami just geleng kepala. Memang tak tau pun =P.
 
 
Donal Trump senyum dan cakap
 " Buat apa saya perlukan PhD?
 Saya boleh upah 10 orang PhD bekerja dengan saya!
You ada PhD?
 Pap, saya upah awak bekerja dengan saya. Mahu?"
 
 
So apa yang kamu nampak? Coach Katrina tanya lagi
- Ya dia ada power. Kuasa. Dengan kekayaan dan kuasa, beliau boleh ambil sapa2 yang bijak pandai untuk bekerja dengannya dan menambahkan lagi aset beliau. 
 
Hahaha. That why A student- pelajar yg cemerlang, bila abis belajar, dia akan keluar dan bekerja dengan C student.
 
 
Kami tergelak. Memang betul pun. Aku pun sama jek hahaha!
 
 
 
 
 

No comments:

Post a Comment

Ramadhan 1445 Tahun 2024