Thursday, March 14, 2013

Kenali PELVIS anda!!

 Pelvis kita terdiri daripada ilium, ischium dan pubis.
 ( ketiga-tiga tulang ini bersambung dan dikenali sebagai tulang pinggul)




MENGAPA PELVIS PENTING UNTUK ANDA SEBAGAI WANITA?
1. Melahirkan anak
2. Melindungi organ pembiakan, pundi kencing dan rektrum.
3. Menyediakan sambungan untuk otot abdomen.
4. Mengekalkan pengerakan sendi daripada anggota belakang.


ADAKAH ANDA MENJAGA TULANG PELVIS ANDA?
atau  ANDA SUDAH MULA MENGALAMI MASALAH-MASALAH INI?


kembung atau buncit?

Back Pain


Lenguh badan


KENAPA PERLU MENJAGA PANTANG SELEPAS BERSALIN?

MENGAPA MEREKA YANG BERUSIA SENTIASA MENEKANKAN AMALAN BERBENGKUNG?

Emak dan mertua saya begitu menekankan pemakaian bengkung selepas saya bersalin. Bila saya melihat Mak Dara (founder of Jamu Mak Dara) saya teringat emak saya. SEBIJIK SUNGGUH!
Dan mak mertua saya - ibu kepada sebelas orang anak dan kini badan dia sihat walaupun sudah berusia (badan tidak dipam2 macam wanita sekarang).


KENAPA??




TAHUKAH ANDA KENAPA WANITA DAHULU BEGITU MENGAMALKAN PEMAKAIAN KORSET?





 Seniwati veteran Dato' Sarimah masih sihat dan segak (tidak bongkok) walaupun usia mencecah lebih separuh abad.





Tulang pelvis merupakan kawasan penyambungan untuk otot yang berhampiran kaki dan bahagian atas badan.



Jadi amatlah penting bagi tulang pelvis untuk dijajarkan semula kedudukan berkaitan bagi melancarkan peredaran darah, menguatkan otot dan menyahkan toksin serta melansingkan badan.


Oleh itu amatlah penting kita mengamalkan berbengkung walaupun selepas tamat tempoh berpantang kerana amalan ini perlu diteruskan sampai bila-bila demi kesihatan dan kecantikan wanita.




Saya berkongsi pengalaman saya mengunakan korset. Kali pertama memakainya adalah selepas melahirkan anak pertama dengan mengunakan bengkung tradisional. Sehari pun saya tidak terlepas memakai bengkung ketika proses berpantang. Selepas tamat tempoh bersalin saya membeli korset jenama Triumph bagi memudahkan pengerakan ketika bekerja. Saya teruskan memakai setahun sehingga saya mengandung anak kedua. Dan selepas habis berpantang saya gunakan korset yang sama tapi malangnya setahun sudah pakai mula tidak beberapa selesa, longgar dan kain meregang.

Saya kemudian membeli korset Premium Beautiful. Sebab apa? Ini kerana nilainya yang tinggi kerana teknologi, buatan yang halus dan mendapat jaminan seumur hidup - produk itu benar-benar berkualiti dan bermutu.
(Untuk pengetahuan anda, saya lulusan bidang kejuruteraan- saya adalah penganalisis, so I am not judging based from people comment, gossip and talk, but i will go through all the facts and analyze it before I decide to take it.) Senang cerita, prinsip saya- I don't want to buy a  PRODUCT, I want to buy a VALUE.


Premium Beautiful Lingerie

I truely like it. Sebagai pemakai korset tegar saya betul-betul sukakannya. Itu pengalaman saya yang sebenarnya sebagai pemakai korset. Saya menjadi seorang ibu yang sihat dan cergas.

Sebab itu saya memilih untuk menjadi agent PREMIUM BEAUTIFUL kerana saya mahu berkongsi kenapa wanita perlu memakai korset demi kesihatan mereka.

BECAUSE
I DON'T SELL A PRODUCT
I SELL A VALUE.


If you want to know about Premium Beautiful
or want for free trial and consultation
do contact me.
I will feel pleasure to help you 
xoxo

HASNY
call@sms@whatsaap
-012 7597929
-013 6036630

No comments:

Post a Comment

Ramadhan 1445 Tahun 2024