Thursday, August 21, 2014

Jumaat ini-Hari berkabung 1 Malaysia #MH17

HAri ini aku berpakaian jubah hitam dan husband kemeja gelap untuk pergi kerja. Sebagai tanda berkabung sempena peristiwa MH17.

Dah thumb print kat opis, aku sarapan dengan husband kat kedai Pak Salleh. Bila nak bayar, orang kedai kata ada orang dah bayar, perempuan. Dia dah bayarkan untuk semua yang makan kat kedai Pak Salleh pagi tu.

Terkejut kami, aku pun perasan wanita tu duduk seorang sahaja sarapan kat pintu masuk kedai.  Alhamdulilah, semoga wanita yang naik kereta Volkswagen Polo Golf berwarna biru itu dimurahkan rezeki dan dirahmati Allah. Mengambil berkat hari Jumaat.


Kat opis takde tv, aku ikuti majlis istiadat Penghormatan Jenazah Tragedi MH17 secara streaming kat Handphone Galaxy note aku. Sayu dan sebak, semoga mangsa terkorban mendapat pembelaan sewajarnya.

Takziah kepada keluarga mangsa. Al Fatihah. 


No comments:

Post a Comment

Ramadhan 1445 Tahun 2024