Tuesday, June 8, 2021

Penangan Darurat + Lock Down 3.0 || 2021


Ya, tahun 2021 sekali lagi kita kena lock down di Malaysia. 
Bermula tarikh 1 Jun 2021-14 Jun 2021.
Darurat pula dah berlangsung daripada 11 Januari hingga 1 Ogos 2021. 

Dapatlah kita merasa pakej 2 dalam 1 tahun ni. . . . 

Jadi sebelum lockdown bermula aku dan husband kena cari barang atau gajet nak WFH kan. Opis confirm kena tutup, tak boleh masuk dah, memandangkan tempat kerja kami dah dijadikan CPRC di Negeri Sembilan.


Sekali masuk AEON Mall, dalam pukul 11 pagi lebih kurang, tu dia. . . 
Beratur... Jadi kita cari dan beli barang dapur dulu.


Beratur sekali lagi. . . 

Selesai beli barang cari pergi kedai komputer pulak, sebab dah alang2 masuk premis sama kan. Time PKP ni, MKN bagi masa hanya 2 jam sahaja boleh berada dalam premis atau mall. Hm ni macam memang macam tak cukup masa jer huhuhu. 
 

Aku dah survey semalam kat beberapa kedai komputer, nampaknya gayanya ni paling hokeylah, lepas tu malam tu pulak umum kena lock down. Aduh.. 
Aku malas nak pening2 kepala. Jadi terus nekad belilah laptop baru dari aku nak kena ke opis angkut PC balik rumah. 


Spesifikasi laptop yang menerbangkan duit saham aku. 

Duit saham keluar labur kat sini (BSKL market sekarang macam cincau bagi aku hahaha)
Jadi dari peram sana baik beli ni, digunakan mengajar dan siapkan kerja2 aku, semoga berguna pelaburan untuk saham akhirat pulak (pujuk hati). 



Pilih jenama Lenovo. 

Aku pilih AMD sebab aku nak guna graphic install software Autocad dan Cad Cam selepas ni. 
Dah seminggu pakai ni, ok not bad. Senang sangat nak buat kerja, sebab ringan. Dia boleh touch screen. Dan skrin dia boleh flip.



Lock down punya pasal dah terbeli laptop satu huhuhu. Apa boleh buat nk siapkan kerja punya pasal. 







No comments:

Post a Comment

Ramadhan 1445 Tahun 2024