Thursday, September 6, 2012

NO diet, NO starvation, NO pills!!

 Dulu berat saya telah keluar dari BMI yang sepatutnya... gara2 tak boleh kawal permakanan dan banyak mengambil makanan yang bergoreng dan berminyak..



lebih2 lagi McD ada drive through, hm kalu lapar berenti makan jelah


bila pergi membeli seluar saya try pakai sampai kat peha dia stuck!!! jadi sendat huhuhu...
sedih giler, rasa down sungguh!! tu belum lepas pingang tau, lagi ler nak kancing zip seluar.

dan bila ada bengkel, sebab seluar takde terpaksa ler pinjam seluar suami, muat plak!!
dan baru ler saya sedar saya dah tak da bentuk badan- pinggang  macam dah jadi flat selepas beranak yang kedua.
rasa tak pernah plak jadi sampai camtu
sedihnyer


then saya pun start pakai PB. Bila pakai PB saya takde hadkan makanan

jadual makan saya- sarapan nasi lemak@ lempeng; makan tengahari - nasi dan lauk (ikan dan sayur) dan makan malam nasi dan lauk kadang2 tukar mee atau bihun

bila puasa bulan ramadhan: sahur makan nasi; buka pun makan nasi; (saya ada gastrik yang kronik sebab tu kena makan nasi)


pas makan malam kadang2 pun menghadap kuih-muih, murtabak, air tauhu ler, kebab lagi


ni masa buat jamuan buka puasa kat batu pahat dengan family adik beradik ayah. Hm macam2 makanan diorang bawa-laksa johor, puding, sup daging, nasi, popia, sambal goreng pergh!!! banyak siut....(stail orang johor cakap hahaha)


saya ingatkan berat saya mungkin tak naik tapi akan maintain tak turun2 
sebab makan yang berbagai bila berbuka
bila timbang saya terkejut
berat saya turun sebanyak 6 kilo!!


hebat nyer penangan pemakaian PB
tak payah susah2 nak berlapar.
nak diet ker
nak telan pil ker
nak minum minuman diet 
ikut jadual  permakanan ker


Cuma hanya pakai jer macam pakai lingere
8jam sehari
balik kerja basuh sidai kering
besok pakai balik

senang kan 

kalu nak cuba fitting Premium Beautiful
jangan segan2 untuk bertanya

saya sedia membantu

012-7597929
-HASNY-

No comments:

Post a Comment

Ramadhan 1445 Tahun 2024