Monday, September 10, 2012

Qaireen admit wad di HSAJb

Lepas raya ke-5, my daughter Qaireen Shafiyyah ada menunjukkan tanda2 dia tidak bberapa sihat. Muntah2 dan cirit birit. Sebelum balik ke seremban dia dah duduk berkurung dlm bilik. Tak mahu keluar just baring sahaja atas katil. Last2 husband drive balik ke rumah dgn halaju 150km/j atas higway. Smpai di rumah kami berbincang nak antar dia ke spital JB.




Tapi lepas itu dalam 2 mggu slpas raya saya perasan kesihatan qaireen tak menentu. On off sepanjang masa. Adakala bila ambil dr rumah pengasuh dia lincah. Bercakap tak berenti. Tapi adakalanya dia jd diam, merengek sakit dan baring saja dalam kete. Very moody. Kalu tak kena gaya mengamuk dan merajuk.


At last selepas dia mengadu sakit perut sgt mlm isnin saya dan husband bergegas balik ke batu pahat jam 12 tgh mlm. Sampai di batu pahat dlm pukul 2 pg. Rehat dahulu dan pukul 7 pg kami bersiap ke johor bahru untuk Hospital Sultanah Aminah JB.


Keje pape pun kami dah tak fikir..saya tak mohon cuti lagi sekadar sms bagitau ketua jabatan kami ada kecemasan.. Skrg adalah masa untuk saya fikirkan hal anak. Perkara lain dah tak ambil peduli lg. Memang risau sbb bimbang kalau keadaan di kuching dulu berulang lagi. Mujur kami dah pindah ke sini. At least ada lah juga keluarga tolong jagakan Umar.

Bila jumpa doc dan berbincang dia kena masuk wad untuk pemantauan. Memang kami dah prepare brg2 sebab yakin akan admit wad.



Qaireen cepatlah sembuh yek. Boring duduk lama2 kat spital. Asyik mintak nak balik je ye hehehe. 


Smlm saya check in hotel seri malaysia dkt larkin. Saya ambil dlam masa 5 hari. Harap2 dlm masa tersebut qaireen recover sepenuhnya. Total semua termasuk deposit ialah rm600. Mujurlah ada backup simpanan untuk kegunaan kecemasan. Dari bisnes sampingan inilah saya dpt menyimpan untuk kegunaan kecemasan. Jadi tak adalah saya usik dari simpanan tabung haji atau ASB. Inilah yg dikatakan umpama insurans.Kita dpt menggunakan ketika dalam keadaan kecemasan.


 Punyalah bosan sampai lukisan anak pun ibu dia yg habis warnakan! lol.

Qaireen memang ada insurans. Daripada prudential. Tapi saya lebih senang rujuk dia dgn hospital kerajaan daripada hospital swasta. Hospital kerajaan juga ada pakar yg hebat dan effisyen. Saya percayakan komited dan dedikasi pegawai perubatan ini terutama pakar bedah HSAJB, Miss Muthu. Sebab itu kami sanggup meredah laut china selatan, sanggup menempuh higway plus dari seremban ke JB.




Semoga qaireen cepat sembuh. Amin....


No comments:

Post a Comment

Ramadhan 1445 Tahun 2024