Saturday, March 21, 2015

Redeem lagi Treats Points from Maybank Card

Alhamdulilah, setelah mengunakan kad ini dalam setahun 2 bulan aku dah kumpul hampir 85k points. Last time aku tebus points tahun 2013, ada aku citer kat sini. Time tu aku tebus untuk baucer Tesco. Tapi awal tahun ni aku tukar angin pulak, tebus kepada voucher Aeon Jusco pulak.

Kira2 dalam Rm300 ringgit baucer dapat ditebuskan. 

Lepas apply dalam web dia bulan februari, tak sampai 2 minggu baucer2 pun sampai.....RM20 sebanyak 15 keping..

Time macam ni lah berguna juga baucer untuk beli susu anak2, makanan basah dan makanan kering :)

Total shopping barang RM 308.75. Kira aku kena bayar hanya RM8.75 sahaja. Jadi korang tengok berapa banyak cash aku dapat jimat di situ T_T

Sebenarnya pengunaan kad mestilah disiplin tinggi dan berhemah. Kad aku limit cuma 8k sahaja... Dan jumlah pengunaan setahun lebih (hujung 2013-2014) aku swap cecah 85k! Mak aii.. Tapi rekod CCRIS aku memang bersih. Tiada tunggakan. 

Masa aku pergi kursus montly speending di politeknik, speaker seminar macam tak galakkan aku guna kad kredit bila membeli. Tapi aku hanya katakan yang aku tak guna untuk beli keperluan sendiri, guna untuk bisnes atau konsep OPM. Maksudnya bukan aku bayar tapi orang lain bayar. Yang ni kalu korang gi seminar kewangan inshaAllah korang akan faham. Lagipun ada wujud case seorang graduan dapat selesaikan pinjaman pendidikan 60k dengan masa singkat dengan manipulate pengunaan CC. Faizul Ridzuan pun beli hartanah guna konsep CC. Apa yang penting kita mesti tau kenapa dan tujuan kita pakai kad tersebut ;)

Kabai.....


No comments:

Post a Comment

Ramadhan 1445 Tahun 2024