Monday, August 10, 2015

Buat Sublet di Seksyen 13

           Mula2 dapat kunci unit setelah settle semua pembelian dan urusan S&P apartment di Seksyen 13 aku terus iklankan di Mudah.my dan FB. Selebihnya aku dan husband serahkan pada ejen kami, Mr Yong untuk uruskan penyewa untuk view rumah. Sebab kami tinggal di Seremban dan bekerja jadi sukar sikit nak luangkan masa untuk set masa bila penyewa nak datang view. Actually bermula bulan Jun ada beberapa prospek datang tengok view unit. Itu pun aku dan husband roger Mr. Yong untuk standby di sana.

Disebabkan lokasi dekat dengan Politeknik Premier Shah Alam dan MSU, maka yang datang untuk view adalah student dan company. Cuma malang sedikit sebab ejen aku ni tersangat "sibuk" agaknya kadang2 terlepas masa untuk bagi prospek view unit sewaan.

From balcony, sebelah kiri kelihatan pintu masuk belakang MSU dan Stadium Shah Alam, kebetulan ada pasar tani pagi tu jadi kereta berderet parking kat tepi jalan. 

Dari pandangan balkoni unit, sebelah kanan kelihatan Politeknik Shah Alam.

Ada juga company dah booking tapi cancel last2 minute sebab payah nak set masa untuk view unit dengan ejen aku... aduhai bukan rezeki kami. Last2 aku dan husband bincang, kita uruskan sendiri sajalah sebab harapkan ejen pun macam leceh jer T_T


Cuma aku dah sarat mengandung, dah masuk 30 minggu, kekangan untuk bergerak lincah sana sini memang terhad T_T. Ikutkan hati macam2 je nak buat- nak je beli cadar, pasang langsir, beli dan pasang perabot dan barang elektrik, cat rumah sikit tapi nak naik turun pun mcm semput jugak huhuhu. Last2 aku mintak tolong geng #penunggu rumah . Mintak tolong subletter, Qiu Shah handlekan unit ni.

Setelah jumpa beberapa kali dan berbincang akhirnya persetujuan tercapai. Jumaat lepas kami ke Giant Shah Alam untuk finalized agreement.



Memandangkan kita pun staf politeknik dan merangkap IPTA jadi aku bagitau tarikh2 untuk kemasukan pelajar baru. Bak kata dialog P Ramlee, 'nasib kita, kita makan, nasib dia, dia makan. Apa salahnya kita makan sama2...." Terutama bulan September akan datang ni kemasukkan pelajar ijazah julung2 pertama kali di Politeknik Premier Shah Alam yang akan dibuka pertama kalinya

Mak aii, seriusnyer muka dia hahaha!!


Semoga kali ini berjalan lancar hendaknya, jika ada anda berminat iklan boleh dilihat di sini Seksyen13. Dibukakan pintu rezeki seluas2nya... AMIN....




2 comments:

  1. Wah..bestnya kak Hasny. Semoga akak berjaya dalam biz sublet...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks joshua, lama tak jumpa sejak pindah dr sarawak ye :)

      Delete

Ramadhan 1445 Tahun 2024