Friday, November 25, 2016

Bestnyer guna Philips Steam Generator Iron

Hajat nak beli sterika ni lama dah lebih2 lagi Umar akan mula bersekolah rendah dan sekolah KAFA tahun hadapan..Confirm bilangan baju sekolah Qaireen dan Umar untuk sekolah rendah dan agama pun dah bertambah beberapa pasang kan. Lagipun aku memang gosok semua baju untuk seminggu terus jadi senang sikit kerja.

Tapi bila memikirkan harga dia kalau beli kat AMWAY (aku ada kad ahli AMWAY) mak aiii dalam RM1400 huhuhu T_T. Fikir banyak kali, berbaloi ker beli sterika sampai harga seribu lebih ni...?? Huhuhu.

Jadi sementara belum beli sterika canggih ni, ada juga aku guna petua nak cepatkan mengosok baju, antaranya letak aluminium foil kat iron board hahaha! Gunalah juga gosok baju cepat selagi boleh bertahan kan, sambil2 tu kumpul duit nak beli hujung tahun ni T_T
Petua dia: Alas aluminium foil ni kat bawah alas iron board. 

Awal bulan November aku dapat email dari Lazada standby untuk promotion harga runtuh 11.11. Aku pun rasa syok lah pasal dulu check kat Lazada harga dia mahu RM1000 lebih. Jadi tunggu punya tunggu sampai hari 11 November, pagi tu terus check kat website Lazada, AHAAA!!

Philips Steam Generator Iron Perfect Plus. 
Harga dia RM559.00, free shipping. WOW!!

Terus aku beli, sebab memang jimat banyak wei.. Tak delah nak keluarkan dekat seribu lebih nak beli sterika kat AMWAY sob.. sob... sob. Dua hari lepas tu, jeng jeng dah selamat sampai pos barang ke tangan aku. 


Besar gedabak kotak dia. Dah ler antar ke pejabat pentadbiran!

Tak balut apa2 pun kotak dia,  Kelam kabut aku turun tangga bawak benda alah ni, segan kalau orang nampak. Hehehe.

 Hari minggu mula pasang. Yang model ni jenis kompak, kecil sikit dari model kat AMWAY . Kapasiti 1.5L tapi kira ok sebab dah dekat dua jam gosok pun air dia masih berbaki lagi kalau tekan mode ECO. 

Yang kelakarnya aku tak pernah guna pun sterika ni. Puas ler aku belek baca manual dia, siap tengok Youtube macamana nak guna seterika T_T.  Bila dah pasang dan demo sekali, aku terus capai baju yang aku rasa PALING PAYaaaAH nak iron. Terus test, perghhh senangnyer. Cepatnyer! Mudahnyer huhuhu!!

 LAst sekali, abis semua aku gosok baju kerja aku, baju suami, baju sekolah anak sekali untuk seminggu. 

Tudung2 pun aku gosok, tak cukup ruang dah nak gantung. Tengah GILA mengosok kan ahaha!!

 Baju jalan2 dan baju mengaji anak2 pun aku gosok sekali. Hah amik ko!!
Dalam sejam lebih juga aku iron semua pakaian ni. 

OO senangnyer kerja aku wei!! Dah mudah, murah pulak tu! Alhamdulilah rezeki. 
Senyum sampai telinga. 



No comments:

Post a Comment

Ramadhan 1445 Tahun 2024