Tuesday, November 1, 2016

Redeem Points Ikea Voucher

Aku jadi member Ikea ni sejak aku pindah balik kerja di Semenanjung. Jadi dah dekat sangat Seremban dgn Ikea tu, kerap juga ke sana. Nak2 lagi bila Ikea Cheras dah bukak!! πŸ˜„πŸ˜„πŸ˜„Lagilah senang nak access dan dekat kan, besar pulak tu.

Bila jadi ahli ni dan dah beli beberapa kali untuk kegunaan rumah sendiri dan rumah sewa diam tak diam rupanya kumpul hampir 5000 points!! Jadi aku nak tebus lah, points ni ada jangka hayat dia. RUGI sebab aku tak tau boleh redeem. Bila check ada points dah expired dah, aiseyman... sayang betoiii 😒😒😒😀😀😀

Mula2 log in dalam website Ikea Malaysia dan check baki point kita ada berapa. Setiap 500 points boleh tebus voucher RM5.00 je (bukan RM50 tau!!πŸ˜…πŸ˜…).

Ini Ikea maklumkan kat email aku. Kebetulan memang nak ke Ikea minggu ni.

KLIK pada bahagian "redeem now". 


Pilih lah nak voucher nilai brapa, RM5, RM10 atau RM20



Bila dah redeem akan keluar kat history id kita berapa nilai yang kita dah redeem.

Untuk ambil voucher yang dah redeem points, kita perlu ambil sekurang2 nyer selepas 24 jam. Maknanya korang kena tunggu sehari selepas buat redeem dalam website dia. Nak collect vocher dia kat mana ye?? Aha tu kena pergi ke kiosk IKEA Family. Nanti kita print voucher di situ.

Kalau kat Ikea Cheras ni ada 5 kiosk dalam ni, jadi boleh log in dan print sendiri kat situ. Aku redeem points hari Jumaat lepas, jadi hari Isnin ni turun ke Ikea Cheras. 



Ni dia Kiosk Ikea Family.
 Ada komputer untuk kita log in dan di bawahnya ada printer untuk cetak voucher.

Mesin cetak voucher. 

Log in as member.

Pergi bahagian "print voucher". Dan klik semua voucher2 untuk dicetak. 

Ok dia akan keluar satu demi satu mengikut berapa banyak korang dah redeem points tersebut. 

Tu dia, voucher2 yang dah cetak πŸ˜„πŸ˜„πŸ˜„



Selesai membeli untuk hari ini, almari2 buku dan baju anak2.
Jimat2😊😊








No comments:

Post a Comment

Ramadhan 1445 Tahun 2024