Thursday, July 27, 2017

Lama tak updated blog

Aku rasa lama juga berminggu tak update. Sorry lah blog, pasal sibuk dengan mengajar dan kelas. Lagipun handphone aku dah sampai limit. Out reach the limit dia. Dah tak de space dah pasai handphone aku kecik jer. Hand phone aku yang dulu dah rosak, nak beli tapi tak beli2 pun.

Raya tak abis lagi, ni jamuan raya peringkat politeknik.
Jabatan kami kena sediakan lemang dan ketupat palas. Gambar last dalam handphone pastu takde dah nak amik gambar, dah takde space. 

Nak beli baru, rasa banyak pulak benda lagi penting nak didulukan. Baru2 ni khidmat taska anak2 dah bertukar pengurusan jadi kena bayar semula pendaftaran. Anggaran dalam RM1000 lebih. Lepas tu servis major kereta memandangkan dah sampai untuk diservis.  Lepas tu ada pulak leaking pada bawah enjin kereta. Jadi kereta kena tahan dulu dalam worksyop. Nak kena check up masalah dia.

Bila Toyota servis call kena tukar part, angkat enjin. So charge dia dalam RM2000++. Gulp... Hmm nak wat camna, pejam mata kata iyo jela. So bulan ni aku dah abis hampir RM5k sahaja. Boleh bayar cuma biasalah jiwa jadi sentap sikit. Bukan sebab nak beraya punya pasal tapi sebab2 yang yelah kita tak boleh nak elak pun. Hadap jelah. Bukan dalam perancangan kita pun ... T_T

So hilang dah mood nak update pape pun dalam blog ni. Biarlah dulu sampai mood dah ok. Ni pun aku update sebab kesian pulak takde update sangat bulan ni hua hua hua... Handphone baru nanti tunggu aku dah jadi kaya aku belilah hahaha!!

Ok, kbai.....





No comments:

Post a Comment

Ramadhan 1445 Tahun 2024