Thursday, November 6, 2014

Tanam pokok lagi

Hari rabu pagi sempat aku dan husband ke pasar tani untuk beli bberapa pokok untuk tanam kat laman rumah. Antaranya pokok pinang (Umar dan Qaireen kata pokok zombie!), pokok limau dan beberapa pokok hiasan.
Murah kalau beli masa pokok ni kecik2. Tapi kena rajin lah jaga dan baja.

Dah tanam pokok pinang yang beli sebelum ni. 

Pokok mangga madu dan delima pun dah tanam sebaris..kecik je anak poko. Kena sabar nak tggu dia besar. Umar pun tanya mana buah dia hehe kecik lagi tggu setahun dua. 

Pokok melur dgn mawar. Belum masukkan lagi dalam pasu. Pokok limau aku tukar dalam polibeg yang besar sikit. 

Anak pokok kemboja dah membesar setelah dialihkan dalam pasu yang besar. 

Pokok kemboja yang ayah bagi ni dah berbuah. Bolehlah semai benih banyakkan lagi pokok ni. Husband kata boleh jual 1 anak pokok RM5 ni hahaha iyolah tu!!


2 comments:

  1. aku dah ada blog. Sila komen kat blog aku nanti, supaya aku semakin rajin update! hahaha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hah best ween, nanti kita boleh blog walking. Letak gambar banyak2 tau!

      Delete

Trade in Filter Cuckoo baru 2024

Dah lima tahun Iris ni berkhidmat dari 2019. Diam tak diam sekejap je masa berlalu PKP lagi Tecnichan datang bukak untuk tukar penapis baru...