Thursday, September 17, 2015

Projek Siapkan Guest Room

Sebelum pindah rumah tahun lepas, kami dah beli dan cat siap2 bahagian hall, bilik master, bilik anak2 dan dry kitchen. Ada citer dia di sini. Dengan bajet yang ciput, Alhamdulilah, kami dapat siapkan hampir 85% rumah kami dalam bercat warna yang kami pilih. Jadi ada lebihan baki cat untuk digunakan. Bilik tamu, bilik di bawah tak sempat nak cat sebab masa tu dah suntuk. Dah nak masuk bulan Ramadahan. Jadi kami tunda untuk cat selepas selesai proses pindah. (Sebenarnya adalah senang nak cat kalau rumah atau bilik dalam keadaan kosong!!)


Tunda punya tunda, rupa2nyer dekat setahun juga lah tak bercat hahaha!! Nak mula tu kena amik masa sikit, sebab kami sibuk dengan banyak hal. Kami sibuk ulang alik ke Shah Alam untuk uruskan restock barang2 niaga Tupperware. Lagi tengah sibuk uruskan pembelian rumah di Shah Alam, renovasi, beli perabot dan review sesion untuk penyewa dan subletter. 


Mak aii menitik2 atas lantai, jenuh nak bersihkan balik T_T

Jadi bulan ni baru lah mula mengecat balik. Lama tinggal, berus2 pun dah jadi keras. Terpaksa rendam beberapa hari nak bagi lembut balik. Warna cat sama je dengan baki2 tong cat yang ada dalam stor. Mujur boleh guna pakai lagi. Warna biru yang banyak berbaki. Sebab guna cat bahagian yang kecil di hall sahaja. 

Tukang cat yang dikerahkan tenaga untuk cat hehehe. Bilik ni prepare untuk tetamu yang datang dan juga untuk aku stay after post natal bulan Oktober ni, InshaAllah. Tak de nak panjat2 tangga naik bilik kat atas dah nanti T_T

Aku tolong tengok dan amik gambar saja. Tak larat dah nak panjat2 mengecat sebab dah masuk 35 minggu. 

Barang2 dalam kotak kena kemas dan alihkan sebab takut kena cat. Dalam kotak tu banyak adalah barang2 untuk baby. Recycle balik apa yang Qaireen dan Umar pakai masa baby dulu. 

Disebabkan baki cat terhad, terpaksa bercampur. Separuh warna biru, separuh dinding warna hijau. Takpe janji tidak membazir yo... 

No comments:

Post a Comment

Ramadhan 1445 Tahun 2024