Tuesday, May 17, 2016

Simpan baby food dalam Storage Cups.

Dah nak masuk tujuh bulan Ilhan, jadi dia dah mula makan solid food. Aku guna storage bag tapi guna untuk pakai buang jer. Ada aku citer kat sini.

http://www.hasnyjalil.com/2016/04/buat-puri-untuk-baby-ilhan.html

Akhirnya survey dalam LAZADA,  aku beli Baby Food Storage Cups. Harga dia 1 set RM18.50. Jadi aku beli 2 set. Nak simpan stok baby food banyak sikit. Sebab nak buat baby food ni banyak kerja sikit. Nak masak bubur nasi sampai betul2 lembut. Lepas tu nak kukus buah dan sayuran sampai lembut. Nak lenyek dan kisar semua bagi halus. Ilhan kalau ada tekstur kasar sikit, nanti makan sikit2 nak muntah T_T. Makan pun main2....

Beli di Lazada memang mudah tapi masalahnya bila penghantaran barang. Rumah confirm tak de orang, jadi kena guna alamat office. Tapi sejak awal tahun pengarah aku warning jangan guna alamat office untuk penghantaran barang keh keh keh. Last2 kena amik sendiri di syarikat courier.  

Yeah!! Dapat dah dua set storage cups ni, suka suka suka!!

Storage dia macam ice cube cuma besar sikit, isipadu dia boleh isi 2 oz. 

Boleh buat terus 2 minggu dan simpan di bahagian beku. Ada perasa oren, carrot, keledek, kurma dan brokoli. 

Dah siap boleh simpan dalam tempat beku. Nanti besok nak bagi taska kena keluarkan 2 bekas dan letak di bahagian sejuk fridge. Semoga Ilhan senang dan kenyang makan makanan baby ni. 





No comments:

Post a Comment

Ramadhan 1445 Tahun 2024