Sunday, June 12, 2016

Jalan2 di bulan puasa.

Sebenarnya kitorang jalan2 sekitar senawang je pun sementara nak tunggu buka puasa. Duduk rumah saja tak tau nak abiskan masa lama kat rumah. Jadi kami ke Giant Senawang tengahari tu untuk cari tudung Qaireen dan samping baju raya Umar. Dah beli tak tau nak ke mana jadi pusing pulak tengok Paroi tinjau2 kawasan kat sana. 

Dah sampai Mambau, tetiba terlintas nak pergi tinjau projek perumahan abang aku kat Rantau. Tak sangka Hardy dapat tawaran PPA1M (Perumahan Penjawat Awam 1 Malaysia) di Rantau, Negeri Sembilan!! Alhamdulilah, hehehe jadi ada geng lah aku kat sini. Rasa lega sikit bila ada saudara, abang kandung sendiri pulak tu duduk dekat dengan kita huhuhu. Mak cakap anak2 dia semua nak jadi orang nogeri T_T. Rasanya Hardy dan Kak Lela dah settle bayar booking dan pilih lot rumah yang ada. 

Diomand Residence di Rantau, Negeri Sembilan. InshaAllah bulan September 2016 ni siap sepenuhnya. 


Lepas tinjau projek perumahan tu, kami pun ke patah balik ke Masjid Hussin, Seremban 2 untuk solat Zuhur. Sebab plan nak ke Puasat Zakat dan bazar Ramadhan lepas tu. Lama tak datang ke masjid ni. Tahun lepas rajin pulak pergi sembahyang terawih kat sini dengan husband, Qaireen dan Umar. Tahun ni tak dapat ikut serta sebab baby Ilhan dah ada. Pandai mengesot je larikan diri. 

Best agaknya Ilhan rasa duduk dalam masjid ni, sejuk je ye nak.. Kebetulan hujan turun pulak. 

Rasa tenang je dalam ni T_T

Tahun lepas budak ni dalam perut lagi, sekarang dah bergolek2 atas karpet masjid ni hehehe. 

Tunggu jap sementara hujan berhenti. Ada sorang baby juga duk main2 kat situ semntara tunggu mak dia amik wuduk dan solat.

 Lepas tu kami ke Pejabat Zakat bayar fitrah dan beli lauk untuk juadah buka. Nak cari barang masak pun dah tak sempat sebab orang dah semakin ramai. Itu jela nak citer pasal aktiviti hari berpuasa semalam ahaha.. janji blog update! 

No comments:

Post a Comment

Ramadhan 1445 Tahun 2024