Wednesday, June 29, 2016

hari terbuka sekolah qaireen dan umar

Hari Selas, 28 Jun 2016 hari terbuka di sekolah budak2 ni. Dapat surat jemputan dari cikgu untuk hadir ke sekolah bermula jam 10.30 pagi sampai ler tengahari. Jadi dalam jam 11 pagi kami sampai di sekolah. Aku berpecah dengan husband, aku pergi ke kelas Qaireen dan husband pergi ke kelas pra sekolah Umar. Aku tengok kat kelas Umar ramai jugak ibu bapa sedang menunggu nak jumpa cikgu kelas.

Tak perasan ibu dia dah datang hmmm...

Sampai je aku masuk kelas 1 UM, tengok sekeliling kelas perhatikan Qaireen tengah khusyuk baca buku sekolah atas meja dia. Budak2 lain sibuk bermain. Dia tak perasan aku dah sampai dan duduk kat depan kelas. Kat sebelah dia, anak jiran kami. Fatin darjah 2, tapi dia rajin turun ke kelas Qaireen sebab adik lelaki dia Faiz pun sekelas dengan Qaireen. 

Rajin kakak rajin membaca..

Sekejap tu baru dia perasan aku dah kat depan beratur nak tunggu jumpa cikgu kelas dia. Terus jerit ibu!! wa kah kah! Dia lari ke dapan dan duduk sebelah aku, sambung baca buku lagi. 

Beratur daaa..

Time menunggu ada beberapa parents jer. Tak lama pun asalkan mak bapak tak banyak tanya confirm cepat ler hehehe. Purata seorang dalam 5 minit jer...Budak darjah 1 apa lah sangat nak tanya lelebih lainlah kalau budak darjah 6. Dalam 20 minit akhirnya sampai turn aku. So far Qaireen takde masalah apa2 pun dalam pelajaran. Kedudukan cemerlang. Cuma cikgu dia hairan pasal masa mengajar budak ni tak tengok cikgu, tak fokus sibuk buat benda lain. Bila cikgu panggil tanya soalan eh dia boleh jawab betul pulak ahahaha. Nasiblah cikgu, kami dah lali dengan Qaireen yang mana pernah fokus bila bercakap dengan dia T_T

Menunggu lagi... Husband masih tunggu turn dia kat kelas Umar. 

Lepas tu aku dan Qaireen pergi ke kelas Umar kat bawah. Ingatkan dah sudah rupanyer belum lagi! Wah dahsyat mak bapak budak pra sekolah mesti tanya macam2 ni kat cikgu kelas. 

Ceria kelas Umar, sebijik macam kelas Upin dan Ipin. Patutlah dia suka datang sekolah. 

Say peace, kita tunggu jelah Umar yek..

Akhirnya sampai turn Umar. Gambar ni husband yang snap. Cikgu bagi kertas penilaian Umar untuk kita check. 

Hmm so far, oklah. Semua jawapan aku tengok betul jer.. Cikgu cakap dia dah boleh masuk darjah 1 dah. Mana tak yer dah sekolah Pasti dari umur 4 tahun. Cikgu tanya kat rumah cakap English ker hahahah ke laut. Takde nyer, cakap melayu pun kadang2 Umar tak faham2 kan :P

Satu lagi cikgu tanya Umar ni manja ker??? Walah weii aku pun tak tau nak cakap. Husband jawab Umar dengan adik dia jarak jauh jadi dia manja sikit. So Umar, tolong kurangkan kemanjaan anda yek! huhuhu. 

Umar dapat hamper, pra sekolah bagi duit raya lagi. Bajet makan untuk bulan puasa ditukar kepada hamper makanan dan duit raya. Sukalah tu dapat makan jajan ye. 










No comments:

Post a Comment

Ramadhan 1445 Tahun 2024