Sunday, February 26, 2017

Aktiviti masak hujung minggu

Hari Jumaat, sebab petang dah kenyang melantak laksa JDT di majlis jamuan persaraan pengarah, malam tu aku masak sempoi jer. Spageti oleo cfoooooood.............. 

Spageti oleo cfood. Anak tak makan pedas, jadi pinggan sendiri sprinkle dengan serbuk cili, meletopssss!! 

Malam Sabtu, tengok peti ais ada lebihan mentega, coklat bar masakan dan tepung maka tertiba seru nak baking datang. Nak kena cari cream cheese dan blueberry filling kat kedai bakery besok pagi ni. Dan malam tu lepas isyak aku pun buatlah blueberry dan chocolate cheese tart. Ish bukan senang mood baking ni nak datang tau!!

Anak2 yang excited tengok ibu dia keluarkan mixer nak adunkan tepung. 

Cepatlah ibu, kami nak tolong hahaha.. Aku cakap besok baru buat sebab nak sejukkan aduanan tepung tu dulu. Diorang pun masuk tidur awal. Cadang nak buat pagi besok tapi Ilhan pulak tak beberapa sihat jadi aku pun buat terus jelah malam tu!!

Pikul 1 pagi siap, amik ko!! Nasib baik husband tolong sekali keh keh keh kacau dia nak tengok tv jer...

Blueberry tart siap dimakan!!

 Kemudian bangun pagi, nak sarapan aku pulak buat laksa johor. Aikk kan dah makan hari Jumaat lepas?? OO ada orang tu tak sempat raso, nak makan kuah dia abis dalam jamuan tu... Kesian kat husband kempunan nak makan. So, apalagi masaklah ko.... heh heh heh lagipun stok ikan kembung ada. Boleh ler buat kan...


Semua ingredient dia (daun kesum, bunga kantan) aku campak masuk dalam kuah terus. Jadi tinggal nak tabur bawang, timun dan limau jer. Termasuk ler sambal belacan... 

 Tu dia laksa JDT siap!!


Amboiiii, husband makan sampai mata terpejam2 gitu yek....

Ok tu je aktiviti masak memasak aku cuti hujung minggu. Kbai....





No comments:

Post a Comment

Ramadhan 1445 Tahun 2024