Wednesday, August 21, 2019

Little Ocean Explorer di Bandar Sri Sendayan

Actually aku tau aktiviti ini bila Matrix gantung banner di sepanjang jalan dalam Bandar Sri Sendayan. Jadi disebabkan anak2 excited nak join program jadi aku pun buka FB Matrix dan register pada link yang mereka berikan.

Memandangkan ianya dekat di kawasan rumah kami jadi- why not kita joined, dah ler percuma, at least anak2 ada aktiviti untuk mereka berseronok sambil belajar explorer perkara yang baru. Jadi aku pilih tarikh 17 Ogos untuk program Little Ocean Explorer classes.

Jadi kelas ada empat segmen- 5 layers of Ocean, Sea creatures inthe Ocean, Ocean Pollution Scavenger Hunt and Little Ocean Explorer Badge. 

Sedikit poster yg dapat masa register nama pada pagi program tu. 
Kelas start jam 10.00 pagi, masa datang hujan lebat. Jadi aku drop Umar dan Qaireen dahulu depan Ara Sendayan Gallery. Suruh diorang just lapor diri, bagi nama. Dun worry ibu dah register jadi nama confirm ada. Jadi aku dan Ilhan tunggu dekat 10 minit dalam kereta bila hujan reda kami pun masuk ke dalam.

Bila masuk Qaireen dan Umar dah start aktiviti. Actually aku daftar juga nama Ilhan, tapi Ilhan memang pemalu. Suruh Ilhan pergi join dengan abang dan kakak pun dia tak nak. 



Segmen pertama- Ocean Pollution Scavenger Hunt.



So Ilhan buat apa?
Dia just look around dan tengok2 house miniature display dalam galeri tu. 


Ada makanan yang disediakan untuk parents dan kanak2 yang ambil bahagian. Bihun goreng, kuih muih dan air kopi dan teh. Bihun goreng dia memang sedap, aku suka sejak makan first time bila Matrix ada buat perlancaran unit baru tahun lepas kat sini. 

So kita minum dan makan dulu ye sementara tunggu abang dan kakak buat aktiviti mereka. 

OO oo ibu snap gambar saya tengah minum teh!!




Sekarang diorang tengah belajar buat lapisan ocean... oooo berlapis2 rupanya lautan kita ye. Nampak biru je eh hijau je eh- campur2 kot?? 





Lepas tu kita buat badge pulak, warnakan dan dia akan stamping. 

Qaireen khusyuk mewarna. Nak bagi cantik2 pada badge dia.


Oooo ok staf mereka tolong buat stamping. 

Tadaaaa. Badge dah siap.. Ini Umar punya, Patrick Star hahaha. 



So dalam pukul sejam lebih baru abis program, kids makan2 dulu. Lepas tu baru aku bawa anak2 pulang rumah. Hopefully Matrix akan buat banyak lagi program2 macam ini. Seronok bila bandar kita ada program yang bermanfaat untuk komuniti ambil bahagian. It was so fun... :)



No comments:

Post a Comment

Ramadhan 1445 Tahun 2024