Tuesday, January 4, 2022

Result UPKK anak-anak

Ok habis dah sambut tahun baru 2022 dengan bab makan2. 

Minggu lepas check result UPKK Qaireen dan Umar. Aku SMS lah kat no 15888 tu, satu hari aku tak dapat apa2 maklum balas huhu!! 

Aku semak talian website rasmi simpeni.com pun sama, gile punya jammed tu. Sebab ada dua batch (2020 dan 2021) ambil UPKK, jadi memang ramai ler nak masuk dan check. 

Besok husband check dalam web portal Simpeni.com dan baru dapat tengok keputusan. 


UPKK Qaireen

UPKK Umar.

Alhamdulilah, tahniah. Aku rasa ok jer sebab rasa macam senangnya budak-budak ni belajar dan periksa UPKK. Lisan je kan. Tak aci sungguh hahaha! Yela dah tak belajar kat sekolah dah, cuma secara PdPR jer, cikgu pun banyak share dari Youtube suruh tengok sendiri. Alaih-alih result hebat pulak. Musykil aku ishhh apalah aku ni, patutnya ibu kena happy kan !!

Pasal aku dulu sekolah agama petang kat Johor. Dahlah setiap tahun ada peperiksaan, kalau tak lulus tak naik darjah doh!! Punya lah susah!! 
(Ada sekali tak naik ke darjah 4, sebabnya aku banyak giler ponteng sekolah cikgu banned masuk periksa huhuhu hehe teruknya aku ni). 

Adik aku pulak dulu tiga kali tak lulus periksa jadi kena tahan, tak naik darjah selama tiga tahun. Last2 dia give up, berhenti terus. Kesian wei. Aku habis sekolah agama ni masa aku dah Tingkatan Tiga ko!! Lama giler! Hahaha. 

Sampai darjah Khas, kelas tu pulak hanya ada kat Sekolah Bagan sahaja. Jadi setiap hari minggu aku ke sana belajar dari pagi sampai tengahari!! Penat giler dengan nak periksa PMR pulak tahun tu. Penuh jadual hidup. .

Jadi bila lihat anak2 belajar zaman sekarang mungkin ada cara dia, kebaikan dia. So bila budak2 ni dapat result tu, oklah baguslah. Kita  sebagai keluarga, mak dan ayah sangat bersyukurlah lah ya. Sebab kita tahu bahawa mereka masih lagi mampu dan bagus dalam bab - bab fardu ain ni. Alhamdulilah. 

 



No comments:

Post a Comment

Ramadhan 1445 Tahun 2024