Tuesday, January 4, 2022

Selamat Tahun Baru 2022

 Selamat tahun baru 2022!!

Pejam celik pejam celik tahun 2021 dah tinggalkan kita dah. Jadi hari pertama tahun 2022, aku dan family balik kampung kat Johor. . . 

Jadi aku raikan tahun baru ni dengan makan nasi beriyani Batu Pahat. 

Nasi Beriyani kambing Pokok Sena.

Gambar atas ni aku terpost di FB (sebab niat nak post kat IG je) sekali terkongsi ke Facebook pulak. Punyalah ramai orang like dan komen!! Aku rasa sebab teknik aku ambil gambar tu buat dia nampak nasi ni sedap sangat hahaha poyo!! (nasi dia memang sedap pun hehehe). 

Nasi beriyani kat Batu Pahat ni banyak. Kat Seremban pun ada banyak juga restorant jual Nasi Beriyani Johor siap claim nama Batu Pahat lagi hahaha. .  Tapi aku tak pernah makan dan rasalah kat area selain Batu Pahat. Sebab bagi aku kalau nak makan baik aku balik Johor sebab aku pun anak Johor. Alang-alang nak makan biar makan di tempat asal dia. 

Sebab tu kalau ada orang kata makan mee bandung ker soto ker nasi beriyani atau asam pedas sana sini sedap kat area PD atau Seremban, ntahlah. . . aku tak teruja nak pergi merasa. Sebab aku dah rasa makanan tu sedap sekali kat area Negeri Johor lebih-lebih lagi kalau di Muar dan Batu Pahat. Ikhlas aku cakap. . .

Lepas tu petang mak aku beriya-iya nak buat mini pizza, pakai roti untuk cucu dia. Hah semangat Qaireeen nak tolong Uwan dia buat pizza. 

Mak aku sejak pencen siap beli oven lagi untuk bakar macam-macam kek dan biskut. Dia seronok nak cuba resepi dalam internet. 

Senang pakai roti, buang masa aja nak uli doh. Leceh betul  wei. Aku pernak citer dalam blog ni dulu. 

http://www.hasnyjalil.com/2014/09/buat-pizza.html


Balik Seremban, anak-anak nak makan pizza lagi. Hmmm aku beli barang-barang, yang base dia aku guna pizza crust. Aku beli brand Mission sebab senang dan yang penting rasa dia - serius sedap!! 

Ada dua keping, carilah kat Aeon atau Mydin atau Tesco. Mesti ada. 


Letak tuna, isi ketam, nenas dan mayonis. Rasa crispy. Rangup pizza ni. Better than used dough pizza. 



Ok anak2 makan, habis dan licin. Yeah. . . 








No comments:

Post a Comment

Ramadhan 1445 Tahun 2024