Tuesday, August 2, 2022

Blog baru ni, bertukar domain kepada blogspot. . .

Sebelum ni ada rakan2 di sosial media mengadu di FB yang blog mereka telah deactivate gara2 lupa nak bayar domain blog mereka. Aku pun hampir terkena juga, yelah kita kan bayar subcribe guna kad kredit domain ini di google. Bila kad kredit expired secara automatik bayaran tidak dapat dibuat. Kalau ko tak prihatin atau lupa, silap2 bukak blog terus takde dah....Menangis wei!!

Mujur masa tu aku perasan ada email google maklumkan kalau tak ada bayaran dalam masa 3 minggu, domain kita akan hilang!! Dekat dua kali aku hampir hilang blog aku ni. Huhuhu dah 10 tahun blog sendu www.hasnyjalil.com aku ni beroperasi. Jadi dua bulan lepas aku copy semua post blog ni dan masukkan ke dalam blogspot baru.

Jadi aku dah posting segala tulisan blog ni dalam blog baru aku iaitu hasnyabduljalil.blogspot.com 

Tiada lagi apa2 post atau apa2 tulisan dalam blog www.hasnyjalil.com.  Lepas ni aku rasa ni domain akan hilang sebab aku dah stop subcribe untuk bayar domain tu.

SO kalau korang ada nak baca apa2 post baru dan lama boleh ke blog baru aku yang jenis blogspot tu.  

Tak sayang ke banyak dah pembaca dalam blog ni?? Kalau ikutkan sayang tapi kalau hilang blog tu tanpa apa2 backup lagilah menangis. 

Dan aku rasa rugi lah bayar dekat almost RM100 ringgit lebih je kat domain ni, sebab setahun charge dia US30 dollar bai!!

Ok, itu je aku nak share sebab kenapa nak tukar blogspot ya. 

Kita jumpa di blogspot baru!! Bye!!


hasnyabduljalil.blogspot.com 

No comments:

Post a Comment

Makanan Kegemaran Ilhan Wafiq.

 Ilhan Wafiq, suka makan ayam goreng KFC. Atau Marry Brown. Set lunch tu dia boleh abiskan seorang kecuali coleslaw sebab aku yang makan kan...