Monday, April 21, 2014

BILA ANAK2 PASTI BERSUKAN!!

Pagi Ahad 20 April, aku bangunkan anak-anak, mandi dan siapkan dalam pakaian sukan. Sebab pagi-pagi tu Umar dan Qaireen ada sukan tahunan PAsti di Padang Pusat Sains Marin, UPM Telok Kemang, Port Dickson. Semua cawangan Pasti kawasan Parlimen Telok Kemang berkumpul untuk acara sukaneka tahunan. Mualimah diorang bagi tahu Qaireen masuk acara bawa bola dalam kon, Umar pulak masukkan manik dalam benang hahaha.


 

Qaireen dah ready nak berbaris.

Umar buat hal, tak nak berbaris langsung. Takut bunyi speaker!!

Konsep barisan Pasti Al Fateh, flora dan fauna...


Samapai sana dalam pukul 8.30 pagi, semua anak PAsti dah berkumpul berbaris dalam khemah, pakailah macam-macam aksesori bungalah, rebenlah, jadi maskot pun ada jugak. Comel2 belaka.



Alololo comelnya anak2 ni pakai maskot.. Cikgu pun turut serta

Ada lapan PASTI yang mengambil bahagian di kawasan Telok Kemang. 


Umar agak moody sikit, nak main acara pun tak mau jauh2 dari aku. Last2 aku pun terpaksa join masuk padang duduk dekat sekali dengan dia. Adoii...

Umar tekun masukkan manik dalam benang

Sampai muncung mulut dibuatnya hehehe! Cepat Umar, lagi 2 bijik jer!!

Qaireen ready untuk acara seterusnya..


Laju Qaireen, laju lari!! hehe cikgu dan kawan2 bersorak. MEriah!!

Abis je acara Qaireen, hujan panas pun turun. Umar dan menangis sebab cuaca panas, dekat dengan pantai. Suara Qaireen dah serak, penat bersorak tak hingat keh keh keh. Kami pun bawa diorang makan KFC, hadiah atas usaha diorang bersukan pagi tadi. Okay lah tu walaupun tak menang. Yang penting kita support semua aktiviti anak-anak dengan PASTI.



No comments:

Post a Comment

Ramadhan 1445 Tahun 2024