Friday, October 9, 2015

Berjah-makanan pantang ibu bersalin

Aku baca kat laman blog Ana Suzana pasal makanan tradisional berjah ni. Makanan ni sesuai sangat untuk wanita yang berpantang selepas bersalin. So cari2 jumpalah FB pasal berjah ni. Klik kat sini . Antara ingredients yang ada dalam berjah korang boleh tengok dalam flyers bawah ni..

Ikan bilis, halia, bawang merah, bawang putih, lobak putih  dan lobak merah. 

Founder berjah Rogayah Recipes. Agak2 korang cam tak siapa retis ni. Husband aku je cam, aku tak tau pun bahahaha. 

So aku order je, whatassap mintak pos ke rumah. Ada tiga perisa, original, spicy dan kari. Aku amik 3 perisa terus nak rasa macam mana. Semalam order, tengahari ni sampai dah..


Masak nasi panas2 pastu mkan dengan berjah ni. Macam makan serunding gitu. Tapi oklah. Banyak khasiat dia. Boleh tambah susu badan dan jadi menu berdiet masa berpantang. 







No comments:

Post a Comment

Ramadhan 1445 Tahun 2024