Wednesday, October 7, 2015

Set bersalin NR (Nona Roguy) dah sampai!!

Aku jenis old school hehehe, tak pandai makan vitamin atau supplement masa pantang. Aku lebih selesa pantang cara tradisional macam orang2 dulu. Pakai dan makan benda2 panas dan berherba macam jamu tradisional. Jadi pantang confirm berbengkung, berparam dan berpilis sampai 44 hari.

Dulu masa bersalin anak pertama aku pakai produk Sendayu Tinggi. Mak dah belikan siap2. Tapi sebab permakanan dia ikut minggu2 aku tak berapa disiplin nak makan. Ada yang tertinggal sebab tak teringat nak makan. Lepas tu krim barut dia aku tak boleh pakai sebab alergik. Gatal2 abis naik ruam kat kulit perut. Orang yang mengurut aku (dia dah arwah) pesan jangan pakai sebab aku tak serasi.

Bila anak kedua aku tukar produk NR, beli kat online dengan ejen NR. Ni pun sebab baca testimoni pengguna NR kata memang superb. Tapi terus terang aku cakap memang NR produk yg bagus :) aku beli masa tu harga dia RM300++ .Tak ingat sebab masa tu 2010. Dan dia bagi free gift, 1 helai bengkung tradisional NR. Tapi guna sampai abis berat badan aku kembali pada berat asal malah lagi kurang lagi :))) Dan paling bagus badan rasa panas, berpeluh juga kadang2 tak de rasa sejuk, masuk angin dalam badan.

Bila untuk bakal anak ke 3 ni aku tetap teruskan guna produk NR. Bila check dalam websiteNR di sini, wow ada offer pulak. Harga hanya RM300 sahaja, dan free postage. Siap ada free bengkung lagi!! Tapi kena pre order 2 minggu. Jadi kena sabar sikit nak tunggu. Kalau boleh korang beli awal sebulan takut2 dah bersalin awal, barang tak sampai lagi.


Akhirnya pagi tadi barang order aku dah sampai, fuh lega!!

Yeah! Dah sampai barang order. Seminggu lebih juga menunggu.

Resit dia. Aku tambah beli 1 botol serbuk herbanika barut RM50.00. Jadi total semua RM350.00

Barang yang dapat....


Set bersalin NR ada di dalam kotak. Ada enam item dalam tu..

Ada Akar herbanika ( untuk minum), uncang cuci herbanika, herbanika lulur, krim barut, phytonatal dan minyak urut herbanika. 


Aku tambah serbuk herbanika barut, sebab yang krim barut dalam set bersalin tu sikit sangat... 2 minggu pakai sapu kat perut dah abis. Jadi beli serbuk banyak sikit. Cuma kena campur air asam jawa bila bançuh guna serbuk ni sebelum sapu kat perut.





No comments:

Post a Comment

Ramadhan 1445 Tahun 2024