Thursday, February 4, 2016

HANDPHONE BARU...

Ada aku citer pasal handphone aku (dah buat hal). Actually handphone takde masalah cuma bateri jer charge2 tak masuk beb... dan dah dua kali terjadi, aku jadi give up tahap gaban punya!! Husband bagitau 'dah sampai masa dia kot'... huhu dah empat tahun aku pakai handphone ni.

Last week cuba cari ler kat Seremban dengan anggaran bajet bawah RM300 jer, hahaha down grade dah. Memang tak jumpe, jenama cap Samseng pun RM399, fuh lebih dari bajet sepatutnya. Kalau jenama Huawei adalah dalam RM299. Tapi aku tak biasa guna brand lain. Memang pakai Samsung sebab tablet aku pun jenis samsung, senang nak pinda data. Jadi kena cari. Fokus! Fokus!

Last2 abis pusing di Seremban dan S2, aku cari kat online saje, kat LAZADA. Cari2 lah yang bawah RM300 kebanyakkan mesti OUT OF STOCK....T_T. Yelah, dah murah mesti berebut orang beli. Last2 cari2 scroll2 akhirnya jumpa, dalam RM289, brand Samsung Galaxy Young 2. Baca dan compare review pastu cepat2 beli. Takut abis lagi.

Oklah juga,handphone ni sekadar nak buat call, sms dan whatassap. Dan juga nak surf internet boring2 nak tunggu anak abis sekolah. Dan boleh guna nak amik gambar. Cuma dia takde camera di hadapan, tak boleh amik gambo selfie. Tapi takpe, aku memang tak minat berselfie pun muahaha. 

Beli hari Ahad, hari Rabu dah dapat... Bungkusan dah sampai.

Itulah dia seketui kotak dan resit dia bagi.

Handphone, aksesori yang diberikan termasuk manual dia...

Hahaha, kecik comei jer... sesuai untuk orang muda cam aku ni :P

Dapat terus pakai, sebab ramai orang whatassap aku tapi aku tak balas. Yela handphone problem. Setakat arini aku pakai, oklah. Not bad. Ringan. Cuma dah biasa pegang hand phone skrin besar (samsung galaxy note) bila nak scroll membaca, mata terpaksa besarkan hahaha.



No comments:

Post a Comment

Ramadhan 1445 Tahun 2024