Tuesday, February 9, 2016

PENGALAMAN MENGAJAR ANAK MINUM SUSU GUNA BOTOL...

Sebab aku cuti duduk rumah selama 3 bulan, memang susu direct feeding pada Ilhan. Jadi memang best2 sangat, pasal tak payah nak bancuh2 susu, nak panaskan air ker... Mimpi indah2 ler anak sorang ni. Tapi bila ibu dah naik kerja baru tau, azabnya dia nak minum susu pakai botol!! Huhuhu mimpi indah dah tukar jadi mimpi ngeri... aku ada citer kat link bawah ni


Puas ler aku mengajar, sebab dua hari di taska dia memang tak nak menyusu guna botol. Alahai sanggup Ilhan tahan tak susu sampai ke petang. Lepas tu staf CDC tu tak call aku mintak susukan Ilhan? Rupanya diorang terpaksa guna syringe je, (kebetulan aku memang bekalkan syringe untuk syrup panadol kot2 Ilhan deman lagi lepas kena injection kat klinik). 

Jadi cuti Tahun Baru Cina ni, tugas aku duk pulun ajar Ilhan minum guna botol. Stress betul! Hahaha padan muka aku. Sebenarnya aku betul2 terlupa. Sungguh lupa! Lupa nak ajar dia minum guna botol... Dah seminggu nak naik baru sedar aku tak ajar dia minum guna puting botol T_T


Stress Ilhan, ibu dia pun stress.. 

Menangis saja bila kena paksa minum guna botol.
Teriak "i only want bobs!!!" Lepas tu ibu dia boleh amik gambar dia tengah melalak kikikikk.. 

Antara puting2 yang aku dah beli T_T
Huh macam2 ada...


Semua tak kena, itu tak kena, ini tak kena. Lepas tukar tu pastu tukar ini.. Uii sampai tengah malam.. semua tak kena taste Ilhan kot... Last2 aku pun tengok youtube, hah ada mummy mat salleh ni kena situasi sama. Dia lagi dahsyat banyak perabis beli macam2 botol dan puting. Siap ada bentuk sudu pun iye lol. Last2 dia cakap pakai botol Tommy Tippee, terus baby dia pandai minum... aha!!

Petang tu jugak aku dan husband keluar gi Senawang pergi Baby One Stop Center cari botol cap jenama tu...Jadi dapat juga beli dan guna botol Tomme Tippee. Harga dia sebotol 5 oz tu dia!! RM40++ Close to nature lah dia punya motto... 

Yeah!!
Sekali suakan, terus pandai??! Akhirnya saya pandai minum susu guna botol!!

Si ayah tolong susukan guna botol.. 


burppp... Muka kenyang...!!

Lega hati ibu :)))

No comments:

Post a Comment

Ramadhan 1445 Tahun 2024