Wednesday, February 3, 2016

Ilhan first day di taska

Dah 3 bulan 2 mggu Ilhan duduk rumah. Dapat susu direct feeding dari aku. Dah diajar pakai puting guna botol pun payah, salah aku juga. Naklagi seminggu naik kerja baru nak ajar. Padan muka aku T_T

Marah, marah, marah...
Time ni Ilhan refuse tak mau minum pakai botol... aku pun tak tau nak buat camne dah. Last2 tangkap hambar dia miahahaha. Bila dah lapar, haus sangat sebab asyik teriak je baru nak minum tapi sikit jerrr.

Kali ni nekad jelah, antar jela ke taska CDC. hopefully Ilhan boleh bawa diri huhuhu. Pagi tu antar Ilhan aku tinggalkan no telefon pada staf cdc, kot2 kalau dia tak nak susu bagitau aku nanti. Lagipun aritu ada followup klinik bayi dan kanak2 dia.. masa aku tinggalkan rasa sayu je tengok Ilhan macam tercenggang2 kat tempat baru tu, mesti pelik suasana baru kan T_T nasib baik dekat je dengan opis ibu. 


Pukul 9pagi dapat sms dari dia....wah mesti mengamuk sungguh budak ni. Aku pun datang, dah siap mandi dah dia. Fuh muka merah menangis sakan sebab tak mau tidur dan susu. Bawak terus klinik, check berat dan panjang. Pastu Ilhan kena cucuk untuk 3 bulan punya. Apalagi mengamuk lagi si Ilhan ni. Tengahari aku bawak balik ke taska CDC. Ilhan tidur terus sebab penat agaknya. Aku beli panadol syrup dan puting baru kat staf tu takut2 dia deman sebab kena cucuk tadi.

Balik dari kerja amik budak2 termasuk Ilhan, aku perasan Ilhan senyop jer... macam merajuk hehehe. Besok pun antar bila balik tdia terus senyap saja. Tengok dia moody je. Dia macam dedau jer, macam nak deman. Rupamyer malam tu deman T_T. Aku tak tau ler deman sebab kena cucuk ker atau sebab kena tinggal. Kebetulan mak ayah baru sampai dari johor. Saja datang nak bagi mesin jahit mak kat aku...


Budak deman... first time ilhan deman. Aku cuti arini nak pantau deman dia. Mak cakap badan dia ok, takde lah panas sangat. 

Sian dia, dah ler tempat baru, suasana baru. Kena cucuk lagi aritu. Mana tak deman dibuatnyer. Harap2 besok Ilhan sihat sepenuhnyer.. 

No comments:

Post a Comment

Ramadhan 1445 Tahun 2024