Saturday, January 30, 2016

Organised the books!

Dulu aku ada citer pasal buku2 teks dan tulis anak pompuan yg darjah 1 ni kat sini. Memang banyak. Jadi setiap malam husband akan check dan cari buku dia untik kelas esok berdasarkan jadual kelas yang cikgu Qaireen bagi. Aku jadi rimas tengok buku2 tu becampur2 dan satu hal nak cari2 dan pilih buku yang mana patut bawak.

Boleh bengkok tulang belakang bawak buku banyak2 ni.


Lagi satu anak aku ni jenis clumsy sikit. Tak berapa pamdai jaga barang. Asal isi pencil box dengan alat tulis, balik2 sekolah dah kosong!! Pembaris ke mana, pemadam kemana pembaris lagi, ntah tak tau dia cakap T_T. Botol air pun dah hilang lesap kena amik orang.

Last2 tadi pagi aku beli fail2 ni kat Tesco. Nak buat fail buku2 dia, ni tertengok viral dlm FB kan. Bagus juga idea dalam FB ni.

Tengok fail ni teringat aku pakai zaman belajar kat Ittho dulu. Sekeping ni dah rm2.00 

Kerja2 penyusunan berlangsung. Setiap fail ada buku teks, buku latihan dan buku tulis.

Dah isi, labelkan pulak tajuk dan nama Qaireen. Ni kalau hilang tak tau lah nak kata apa T_T


Buku2 KAFA dia pun aku buatkan juga. 


Ok, harap2 pasni senang sikit nak kemaskan buku dia ikut jadual. Takde lah bercampur aduk, semua dah kemas dan tersusun. Kbai.....



No comments:

Post a Comment

Ramadhan 1445 Tahun 2024