Monday, April 13, 2015

Makan malam "Homemade Lasagna"!

Malam tadi aku nak masak lasagna, lama dah nak masak benda ni... Tapi memandangkan akhir2 ni aku tak tahan bau daging lembu jadi cam terbantut sikit nak buat dan makan. So tukarler daging ayam supaya tak rasa mual...  Balik kerja, sap sap siap (rebus, buat sos bolognise, sos bechamel) adalah sejam dah siap semua, tinggal nak bakar je...

Selalu buat dalam loyang, kali ni buat dalam mould kek ni. Ada beli lebih masa buat kek dulu2...

Budak2 tak sabar nak makan, nanti dulu!! Kita bakor dulu!!
Err minyak wangi tu terselit takde kena kena mengena dengan resipi lasagna, jangan korang ingat aku spray kat lasagna ni huhuhu

Dah bakar dalam 20 minit, suhu 180 darjah celcius... Dah pukul 7.15 malam dah

Sejukkan kejap, aku mandi, solat magrib dan ngaji dulu. Pesan kat anak2 jangan usik, kena tunggu sejuk kalau tak melecur mulut bila makan!!
Aku sempat lagi iron baju kerja, anak berapa kali naik tanya dah boleh makan ker belum hehehe..

hah, makan time!!

Aku tengok anak2 makan betul2 diorang kelaparan!!
aku makan cuit2 jer hehe

Makan sungguh2!!

Qaireen macam biasa mulut tak berhenti cakap dan bercerita!! Story macam2 kat kami pok pek pok pek..


At last, LICIN!!!


Untuk resipi lasagna tu boleh check kat sini!

Kbai....




No comments:

Post a Comment

Ramadhan 1445 Tahun 2024