Sunday, March 6, 2016

Renovation kecil di Garden Plaza.

Actually aku dapat unit ni memang dah lengkap sekali dengan perabot, barang eletrik termasuk lampu dan dinding partition. Bila unit studio seluas 450sft buat partition jadi 3 bilik memang nampak comel dan menarik.

Asalnya partition di bilik2 ini terbuka sedikit di atas lebih kurang setengah kaki. Sebab nak bagi aircond circulation dalam semua ruang unit tersebut. Kalau korang tengok sebijik macam Lodging Mak Limah (hahaha ala filem Allahyarham P Ramlee, Masam Masam Manis tuuu) Tapi disebabkan ramai tenant yang mahukan bilik yang tertutup supaya lebih privacy (maybe takut orang sebelah boleh panjat terjengul kat atas partition tu, ni kes macam Allahyarham P Ramlee nak marah kat jiran bilik sebelah).

Jadi aku pun survey cari kontraktor. Dapat je quotation harga dalam 5k, dia pun start buat untuk pasang partition sampai ceiling, pasang 2 aircond 1 hp, reinstalled aircond yang sedia ada ke bilik tengah dan pasang door grill. Ini termasuk cat dan upah cleaner bersihkan selepas kerja renovate.

Hasil selepas 2minggu, semua bilik tertutup. Dah sealed partition sampai siling. 

Aircond asal di ruang tengah ditukar dan dipasang ke bilik tidur yang kedua. 

Tempat piping aircond lama dia dah sealed dan tutup untuk bawa ke bilik tengah.

Aircond baru 1 hp type Daikin dah siap pasang kat bilik 1 dan bilik 3. Cuma bilik 1 piping dia tersumbat, kena report JMB untuk dibaiki sebab ada defect. Aiseh macam kena hack juga dinding tu. Nasib belum ada orang duduk lagi. 

Semua bilik dah bertutup kemas. 

Aku salute juga kontraktor Lim buat kerja dengan kemas. Kedai dia dekat Dengkil tapi banyak buat projek area Cyberjaya. 


Dah siap cat balik. Cuma pintu grill sahaja belum siap pasang.

Sebenarnya hari tu aku dan husband datang sini nak buat report defect pada management dan pada masa sama ejen nak bawa prospek tenant view unit ni. Tengahari aku keluar siap angkut anak2 sekali lepas diorang balik sekolah hehehe. Tenant pulak dari Sierra Leone, berabuk ler aku speaking London. Bila tanya diorang student ke bekerja? Rupa2nya diorang student di Pusat Bahasa, belajar bahasa melayu seh. Bila aku tanya boleh cakap melayu, jawab diorang "boleh, sikit2...."  T_T. Ceh.... sabor jelah. Abis je diorang view dan bincang, kitorang berambat balik ke Johor pulak sebab ada kenduri kahwin sepupu kat sana. 







1 comment:

  1. Salam puan boleh share contact untuk kontraktor lim tu? Bagus ya kerjanya?boleh email sy fika87@gmail.com

    ReplyDelete

Ramadhan 1445 Tahun 2024