Tuesday, December 9, 2014

JOM!! Berniaga secara online! Berniaga secara part time!


Anda minat berniaga?? 
Apa yang anda faham tentang berniaga??
Tahukan anda, kajian di US apabila soal selidik kepada warganegara mereka apa yang ingin mereka lakukan jika berpeluang?? 
80% memilih : to own of a business company that employs 100 or more people!! 
Ya! Mereka ingin BERNIAGA!!

tapi....

Rata2 bila dikatakan perniagaan kita mesti terfikir :-

1) satu bangunan atau premis  yang perlu ada untuk tempat berniaga. 
2) Kemudian upah 2 atau 3 pekerja, 
3) kena ada transportation nak hantar barang ke customer,
4) Kena ada stok banyak untuk dijualkan kepada pelanggan
5) perlu mencipta dan membina satu sistem perniagaan dalam menjanakan keuntungan dan rangkaian

 dan...dan... dann macam2 lagi yang kita fikirkan yek!!


Am I an Entrepreneur??!!



Cukup, 

anda sedar sekarang anda berada di maan sekarang?? 
Ya abad ke 21, kita berada zaman teknologi a.k.a INFORMATION AGE! 

Anda ada smart phone?? 
Tab?? 
Komputer?? 

Ada internet?? 

Kalau ada. Bagus! Kerana anda sudah ada ciri2 untuk melangkah menjadi usahawan!!

Sila tonton video ni,

ONLINE MARKERTING 
vs 
TRADITIONAL MARKETING




Saya memulakan perniagaan online ketika pertengahan hujung tahun 2012, Alhamdulilah ianya membantu sedikit sebanyak dalam ekonomi keluarga saya. Jika anda mahu lihat macamana dikatakan online, saya membina pemasaran dan networking melalui internet sahaja. Tanpa perlu mengabaikan tugas hakiki dan tanggungjawab saya :)


Permintaan untuk menjadi ahli/ ejen / distributer bebas.




Promosi dan pemasaran secara online akan menarik ramai orang luar untuk menjadi usahawan secara part time :)



Kesedaran yang tinggi daripada penguna tetap untuk bertukar kepada ejen yang sebenarnya boleh menjanakan income, bukan sekadar menjadi penguna biasa sahaja. 



Penghantaran barang dengan hanya dilakukan di talian sahaja. Segala2 nyer di alam maya. :)


Bagaimana saya lakukannya??
Saya hanya perlu rajin membuat pemasaran secara online. 
Dan saya juga lakukan sesi coaching dan mentoring dalam talian juga. 
Ada juga saya tidak berjumpa downlines secara bersemuka, tapi saya akan sentiasa  keep in touch pada mereka yang BENAR-BENAR serius untuk menjadi usahawan!! 
Saya mencari pengalaman dan ilmu yang saya dapat ketika menjadi anak didik Dr. Shah Razali, Dr Azizan dan Abang Abu 'Mekanik Wang". 

TErbaik!!




No comments:

Post a Comment

Ramadhan 1445 Tahun 2024